Officielle resurser

Svømmespecialisten Administration FAQ

Hvordan tilføjer jeg størrelses guide?

Først og fremmest skal de skrives pr. produkt kategori eller produkt slags. Derefter kan de oprettes under “Size Charts“.

Når dette er gjort, kan man bruge dette værktøj, til at angive hvilke “Size Charts” skal vises på hvilke kategorier.

Det er ikke noget systemet i udgangspunkt kan, men vi kan bruge et cowboy trick til at gøre det alligevel.

Vi starter med at åbne en vareoversigt. Her filtrer vi efter den kategori vi vil påvirke, f.eks “Svømmeudstyr”

Nu får vi en liste over varer i denne kategori.

Cowboy tricket består nu i at indsætte følgende i URL’en: &product_brand=aqua-sphere og trykke enter. “aqua-sphere” udskiftes med det brandnavn man nu ønsker at sortere efter. Brandnavnet skal skrives i system kode så “Aqua Sphere” bliver til “aqua-sphere”, dvs. ingen store bogstaver og bindestreg i stedet for mellemrum.

Dette får butikken til at vise kategorivisningen med et brand filter oveni. Dermed får vi en liste over varer i “Svømmeudstyr” med brandet “Aqua Sphere”.

Nu kan vi masseredigere disse varer og tilføje vores størrelsesguides.

Email redigeringen findes under Woocommerce->WooCommerce Email Customizer, link her.

Derefter angives hvilken email der skal redigeres (1) og en nylig ordre som demo indhold (2).


Herefter kan teksterne klikkes på for at blive redigeret.

 

Forsiden redigeres med UX builderen, ved at tilgå den i browseren og trykke på “rediger med UX builder knappen”

 

Rabatkoder tilgås ved WooCommerce->Rabatkuponer, link her. Tryk herefter på “opret rabatkupon”.

 

Dette sker ved at tilgå “Sider” i venstre i side, link her.

Gavekort produkter ses ved at tilgå “Varer” og sortere efter “vare type” : “PW Gift Cards”, link her.

Gavekort administrations kontrol og saldo findes i venstre side under “Pimwick Plugins -> PW Gift Cards”, link her.

Følgende processer skal køres hver dag:

  1. Udskrives følgesedler
  2. Alle “behandler” order skal masseredigeres til “Ændr status til Gennemført”
    Dette markerer ordren klar til afsending og trækker pengene via quickpay.
    URL: se linkSe video: https://youtu.be/NJBdDAVZo5s
  3. Alle pakkelabels skal printes fra pakkelabels.dk. Man skal markere alle kladder og tryk “Opret forsendelser”. Dette laver labels til alle ordrer fra leveringsskabeloner. Er der fejl bliver de fejlhæftede ikke massebhandlet og skal oprettes manuelt.

URL: se link

Backup funktionen findes i “indstillinger -> UpdraftPlus Backups”, link her.
Her trykkes på den blå knap “Backup nu” og igen “Backup nu”. Det er ikke vigtigt at medtage filer med.

Mht. Rabatkupponer og salg, så er der rapporter tilgængelige vedr. rabatkupponer her:

https://badedyr.dk/wp-admin/admin.php?page=wc-reports&tab=orders&report=coupon_usage

For at redigere i jeres bundindhold:

  1. Naviger i backend til Udseende -> Widgets
  2. I højre side af skærmen findes et Widget område kalder “Footer 2”
  3. Disse widgets kan redigeres for at ændre indholdet.

Vi bruger et plugin til dette: Extra Product Options.

Dette kan tilgås her via Varer -> Extra Product Option eller via link her.

Der er pt. kun 1 option sat op “navn_paa_produkt”, tryk på blyanten til højre.

Nu skal vi sætte “Display Rules” for at definere hvor vi viser det custom felt. Pt. er der to kategorier sat op, der kan fjernes eller tilføjes flere – alle produkter i disse kategorier vil nu have et navne felt.

Man skal tilgå den side man vil ændre oversættelser på, f.eks:

https://sv.svoemmespecialisten.dk/handelsbetingelser/

Derefter putter man følgende bag adressen: ?language_edit=1

Så der samlet står:

https://sv.svoemmespecialisten.dk/handelsbetingelser/?language_edit=1

Dette giver nu adgang til oversættelses modulet.

Sådan tilføjer I Tarif og COO på produkter:

  1. Åben det produkt i vil redigere i backend
  2. Åben fanen “Egenskaber” og tilføj “CountryOrigin”
  3. Tilføj nu en værdi, feks: Danmark, DK eller hvad I bruger
  4. Hak “Synlig på varesiden” fra eller til efter behov, “Anvendt til varianter” skal være FRA.
  5. Gem produktet

Samme procedure for “Tarif”

  1. Træk PWs egen liste her: https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=pw-gift-cards > “import/export csv”
  2. Træk en database export fra tabellen “ycld_pimwick_gift_card” som CSV
  3. Åbn begge dokumenter i Excel / Google Sheet og sorter tabellen “number”
  4. Nu kan kolonnen “number” sammenlignes i begge ark og kolonnen “balance” kan indsættes på et kombineret ark

Linket til “Store Message” er her:

https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/customize.php?url=https://svoemmespecialisten.dk/vare/arena-classic-silicone-badehaette-denin-soelv/&autofocus%5Bsection%5D=woocommerce_store_notice

Vi bruger en email designer:

https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=woocommerce-email-customizer-plus

Her kan vi vælge hvilken email vi vil redigere ved at trykke på blyant ikoner.

Du tilgår denne side:

https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=wc-settings&tab=email

Her styrer man alle mails på butikken. Det du gerne vil have er at midlertidigt slukke for “processing” eller “completed” ordre emails. Det gør man ved at trykke på dem eller trykke “manage” ude i siden.

Herefter trykke man følgende fra

Enable/Disable

Nu kan du processere ordrer uden der kommer emails. HUSK at slå tilbage ellers får kunder ikke emails fremover.

Forside:
Man skal redigere med UX builder:

https://swim24.se/wp-admin/post.php?post=97&action=edit&app=uxbuilder&type=editor

Nu kan man redigere de små tekster:

På Fragtsiden

Denne kan man redigere direkte:

https://swim24.se/wp-admin/post.php?post=16142&action=edit

Sæt gerne i visuel redigering

Dansk + Svensk site administration

Vi håndterer adgang til Webshipper via parcelfeeder på denne adresse:

https://svmmespecialisten.webshipper.io/connect/order-channels

Her er de URL adresser der bliver brugt i Svømmespecialistens økosystem, hvad der vedrører netbutikken. Der er to frontend adresser som vi gerne vil præsentere kunderne og en række backend adresser hvor vi drifter systemet.

 

Besøgsadresser for kunder
Disse adresser er der hvor der handles.

 

Administrative adresser for Svømmespecialistens ansatte
Disse adresser er der hvor personale drifter og ændrer varer, sider, kategorier oa.

For at kunne vise to forskellige butikker, har vi to aktive netværkssites: dansk og svensk. Den danske butik leverer dagligt en produkt opdatering til den svenske netværksside. Ved køb af varer, sker der en produktlager nedjustering øjeblikkeligt mellem netværkssiderne.

 

Daglig import mellem netværkssider

For at kunne have ens varesortiment, sker der pt. 1 gang i døgnet en opdatering af alle varer fra den danske hovedbutik til den svenske butik. 

Dette kører via plugin WP ALL Import.. 

På den danske del eksporteres alle varer, (export 15)
https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage

På den svenske del importeres alle varer, (import 5):
https://se.svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=pmxi-admin-manage

Det er server cpanel cron tjenesten der sørger for at afvikle begge dele:

Dette tager ca. 1 time fra midnat og frem. Synkroniseringen er afhængig af at alle varer har et unikt varenummer for at kunne matche.

Denne del forestår at der ved køb nedskrives lager på tværs af netværkssider, dvs. Købes der 1 vare på den danske butik, vil den svenske butik nedskrive lager med 1 på samme vare.

Det plugin der har ansvaret for denne del er:

  • Stock Sync for WooCommerce Pro

Brugere kan skabes på den danske side, den svenske side eller på netværket.

For at skabe netværks administratorer der har adgang til alle sprogsiderne, skal man bruge Netværks brugere administration:

 

  • https://svoemmespecialisten.dk/wp-admin/network/users.php?role=super

 

Har man brug for at opgradere en eksisterende bruger, kan man åbne brugeren og trykke på: “Super admin” knappen:

Tilføj en eksisterende bruger til den svenske side:

https://se.svoemmespecialisten.dk/wp-admin/user-new.php

Den danske og svenske butik kører begge i DKK, for at kunne synkronisere priser via import.

 

På det svenske site sker der derefter en omregning til SEK for besøgende kunder. Dette indstilles via et plugin der håndterer “pris lande zoner”, dvs et plugin der sætter pris pr. land.

 

Valuta på SE site er sat til at auto opdatere kurs DKK > SEK

 

Ansvarlig plugin:

  • WooCommerce Price Based on Country Pro

 

Indstillinger: https://se.svoemmespecialisten.dk/wp-admin/admin.php?page=wc-settings&tab=price-based-country